10 lutego 2016

"Nie mogę zasnąć" co robić? Problemy ze spaniem.

Nie wypowiadałabym się jakbym sama nie miała z tym problemu, trzymiesięcznego problemu, kiedy szłam spać o 22.30 zasypiałam o 4, a o 7 trzeba było wstać... Ostatnio natknęłam się w sieci na to, że wiele z Was też zmaga się z tym strasznym problemem, bo jak można funkcjonować sypiając po dwie, trzy godziny na dobę. Podzielę się z Wami tym, jak ja sobie poradziłam. Ciekawi?


Znacie to jak przez dzień wydaję Wam się wiele problemów nie ważnych lub mało istotnych, a w nocy zwłaszcza jak się nie śpi, każdą rzecz rozbijacie na części pierwsze, wymyślacie swoje scenariusze, jednym słowem sami się dobijacie. Nie wiem dlaczego właśnie noc sprzyja takim myślom.. i to chyba głównie one są powodem naszych bezsennych nocy, oczywiście jeżeli za tym nie stoi żadna choroba, więc na początku warto zrobić wszystkie badania z krwi. 200 zł ot tak poszło, ale przynajmniej wiedziałam, że nic mi nie jest. Gdzie wtedy szukać problemu?

________________________________________________________________

Wiem, że łatwo powiedzieć nie myśl. Nie da się. Na swoim przykładzie wiem, że jednak się da.. jest to proces, który długo trwa, ale da się. Słuchałam pozytywnych nastrajających piosenek przed spaniem, starałam się zawsze kłaść spać z poczuciem, że co miałam w dzisiejszym dni zrobić zrobiłam, to dawało mi satysfakcję i jakby nie patrzeć pewnego rodzaj spokój. Zaczęłam rozwiązywać problemy a nie mieć nadzieję, że zakopane pod dywan same się rozwiążą. Jeśli się nie udawało, cóż .. zawsze była ta świadomość, że się starałam.

Oczywiście są rzeczy których nie da się ominąć, więc jak wtedy ukoić nerwy przed spaniem?


Niby banał : KAKAO I MELISA
ALE... jakoś ten efekt placebo pomagał mi bo cieszyłam się na ich smak, lubię smak ciepłego kakaa i melisy, pijąc ją w łóżku czułam się po prost odprężona. Melisę możecie pić z różnymi dodatkami, sami wiecie, że na rynku mamy teraz ogromny wybór. Kakao z mlekiem, polecam ze strony GUILTFREE z obniżoną zawartością cukru i tłuszczu.

Mam dziwną manię spania z zatkaną buzią pod kołdrą, dodatkowo nie lubię jak robi się już rano i nie jest już tak przytulnie ciemno, więc że spanie z bluzką od piżamy na dłuższą metę odpadało, cała pod kołdrą bym się udusiła.. musiałam inaczej na to zaradzić ;) po prostu kupiłam opaskę na oczy, które znajdziecie w CLAIRES lub czasem nawet w H&Mie :) więc zakładam "Gogle" jak to Dawid ładnie nazwał i odpływam... 

Czasem spryskuję też pokój czy poduszkę jakąś świeżą mgiełką, o delikatnym zapachu: ostatnio nie rozstaję się z VICTORIĄ SECRET "Secret Charm" <3


Kochani macie w ogóle z tym problem, czy jest to już choroba 21 wieku... ? Mamy ich już wystarczająco dużo, więc tego nam już nie potrzeba, prawda? 

FACEBOOK
INSTAGRAM

39 komentarzy:

  1. Na mnie działa kakao, czytanie książki aż nie padnę albo herbatka z melisy;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiedyś kupiłam w aptece ziołowe tabletki, które wspomagały sen :)

    Sama czasami zakładam opaskę do spania, kiedy przeszkadza mi światło :)
    Niestety chyba nie mamy do końca wpływu na nasze myśli w nocy, trzeba na siłę odpędzać te złe rzeczy i myśleć o tych przyjemnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dokładnie, to trudne ale nie mamy wyjścia :P

      Usuń
  3. Ja ostatnio o dziwo bez problemów zasypiam około 22

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no oby to jak najdłużej trwało;)

      Usuń
  4. ja czasem mam z tym problem ale daje rade :D

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny post :P ja czasem też tak mam :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Klaudia, ale trafiłaś z tematem od połowy grudnia mam problemy ze snem kładę się i tak się wiercę i wiercę... godzina za godziną...a w ciągu dnia padam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie da się żyć na 100 % w ciągu dnia jak sie nie spało pół nocy ;/
      w takim razie życzę aby Ci sie udało to pokonać

      Usuń
  7. Ja mam bardzo duże problemy z zasypianiem, ale to z powodu wielu stresów, przeszkód w życiu. Ponoć największym błędem jest kręcenie się, przewracanie w łóżku, najlepiej wstać i zająć się czymś, nawet jeśli jest to środek nocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o widzisz, dobrze i o tym wiedzieć. Bo ja zawsze się kręciłam i chyba przez te nie przespane godziny to chyba nawet zjedzone pączki spalałam...

      Usuń
  8. Ja często jak nie mogę zasnąć to wietrze pokój no i słucham relaksującej muzyki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak wietrzyc to musimy każdego dnia,,

      Usuń
  9. Ciekawy post.Ja nie mogę spać gdy mam jakieś problemy.I tak jak piszesz staram się nie myśleć ale tak się nie da

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to najgorsze wiem, ale jakos trzeba to przezwyciężać !:)

      Usuń
  10. Też miewam problemy ze spaniem, ale u mnie to jest na tle stresowym i przez hałasujących sąsiadów. Wiem co to za męka spać 2-3 h...

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie jest zupełnie odwrotnie cały czas bym spała...

    OdpowiedzUsuń
  12. ja taż mam problemy ze spaniem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie jest to nagminne staram się wieczorem włączyć relaksacyjną muzykę coś tam pomaga choć nie zawsze

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam czasami takie odchyły, że nie śpię wcale, a później chodzę w dzień jak bóbr... Na szczęście nie zdarza się to często :)

    OdpowiedzUsuń
  15. na mnie kiedyś działał żel pod prysznic z Pumy który mnie tak koił , że od razu zasypiałam ;) kakao lubię,ale melisa na mnie nie działa

    OdpowiedzUsuń
  16. Również mam problemy ze snem! Zauważyłam jednak, że pojawiają się u mnie dwa okresy:
    - totalnej bezsenności, kiedy do 4-5 rano mogę przekręcać się z boku na bok i nic; który zwykle trwa ok. miesiąc,
    - (i tego co trwa aktualnie czyli) zasnę, ale dopiero ok. północy, bądź 1. Zazwyczaj kładę się do łóżka ok 22.30 i nie ma opcji, żebym o tej porze zasnęła... Nawet nie przykładam głowy do poduszki, bo wiem że nie da rady i jest bez sensu się męczyć, a jeśli już się uda zasnąć o tej porze to czeka mnie pobudka ok. 1 w nocy i noc z głowy ... Jeśli następnego dnia mogę spać do której chcę (a rano śpi się zawsze rewelacyjnie) to ok, ale jeśli muszę wstać wcześnie rano no to na prawdę dużo snu ... Sama nie wiem czy u mnie działa podświadomość, że na pewno nie zasnę, po kilkunastu nocach z rzędu czy po prostu ... Mój chłopak zasypia w jakąś minutę, może zasnąć o 19 i obudzić się dopiero następnego dnia w południe, jak nie popołudniu, a ja ... wieczorem problem, w nocy problem, rano śpię najlepiej, a w ciągu dnia nigdy nie zasnę też :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. No ale jeśli ma się taka anemię jaką mam, no to .. nie dziwne :) Tak jak mówisz, badania zawsze warto zrobić i sprawdzić czy może nie ma to związku :)

      Usuń
    2. tez tak miałam jak Ty, ale to chyba zależy też od poziomu stresu danego dnia.. Wiem co czujesz naprawdę, człowiek czeka na to łóżko bo wiadomo przyjemna rzecz a tu się trzeba kręcic i kręcic zanim się zaśnie..
      A Ciebie odsyłam do lekarza może coś się da z tą anemią zrobić. Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Tez mam ten problem i nie pomaga juz Nic ::( dziekuje za odwiedzinki i komentarz :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też mam niestety ten problem. Opaska niestety nie miałaby u mnie racji bytu niestety, bo jestem... strachliwa xD Boję się ciemności, boję się wszystkiego, co się w niej czai (taka stara a taka głupia, tak wiem haha). Owszem, jestem zakryta kołdrą po sam czubek głowy, ale co chwila zerkam ukradkiem na swój pokój :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o jejku, też nie masz za dobrze. A próbowałaś spać przy radiu?
      Mi to pomogło, bo żadnych stuknięć, czy czegokolwiek nie słyszę ;)

      Usuń
    2. Przeważnie zasypiam albo przy lampkach choinkowych (leżą na lawie) albo włączam jakiś film czy serial po cichu i na nim zasypiam, co też czytałam ze zbyt dobre nie jest niestety. No ale inaczej nie ma opcji, nie zasne bez tych rzeczy chyba wcale :)

      Usuń
  19. Kiedyś cierpiałam na bezsenności to była na serio masakra!
    Teraz jestem tak zarobiona i zmęczona każdego dnia, że zasypiam jak dziecko ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz to Tobie znowu to pomogło ;)
      Oby jak najdłużej hehe. Buziaki;)

      Usuń
  20. Dla mnie najlepiej sprawdza się wieczorny godzinny spacer lub marsz i kubek melisy :) oraz koniecznie wywietrzony pokój

    OdpowiedzUsuń
  21. Próbowałam pić melisę ale nic to nie dało.

    Zapraszam do siebie http://kosmetycznaaska.blogspot.com/
    Jeśli spodoba Ci się mój bloga zaoobserwuj :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam teraz tak, że kładę się spać koło 2 i wstaję około 7/8. Ale myślę, że kto kwestia tego, że przestawił mi się zegar :/ Muszę się nauczyć znów kłaść spać o normalnych godzinach. Czasami chcę nawet pójść spać szybciej, bo wiem, że muszę rano wstać, ale... no nie zasnę! Spróbuję Twoich sposobów, żeby znów się "przestawić" :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na mnie nic nie działa :( Badania ok, nawet w szpitalu byłam tydzień na obserwacji...Melisa, kakao, kąpiel, wietrzenie pokoju, czytanie książki, tabletki ziołowe, opaska...nic :( Czasami idę spać po 3, wstaję po 6 i tak parę dni z rzędu. Lekarze rozkładają ręce i przepisują mocne tabletki nasenne, które stosuję tylko w ostateczności - wtedy śpię idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam to samo! Kładę się o 23, zasypiam o 3, wstaję o 5.. O nockach i spaniu w dzień nie wspomnę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak juz na prawd,ę przez kilka dni mam problemy z zaśnięciem to zaczynam łykać ziołowy nervomix sen, od razu zasypiam i jak dziecko przesypiam bez wybudzania się całą noc.

    OdpowiedzUsuń