16 września 2016

POMYSŁ NA ZDROWY KOKTAJL-4 rodzaje. Dla każdego coś dobrego.

Temat na czasie. Zdrowo, bardzo zdrowo. Chciałam Wam pokazać, (choć wiadomo nie posmakujecie tego) że zielone koktajle też mogą być przepyszne jeśli odpowiednio je zestawimy z czymś smacznym, wiadomo sam szpinak czy pietruszka solo dobrze nie smakują. Ponadto wyszły mi jeszcze dwa nowe inne smaki-przedobre! Mam nadzieję, że chociaż trochę Was zachęce aby jeden z Waszych posiłków, był właśnie koktajl.



Wzięłam to co miałam pod ręką, oczywiście to tylko moje pomysły a Wy możecie je na różne sposoby modyfikować. Ja dodaję czasem także odzywkę białkową, bo trenuję 2-3 razy w tygodniu siłowo. Ten dodatek można sobie odpuścić. Świetnym składnikiem który nie dawno odkryłam jest zielona herbata zamiast wody (oczywiście już zaparzona herbata). Czy te zdjęcia narobiły Wam smaka? Mam wielką nadzieję, że TAK!!



KOKTAJL NR.1
-banan
-kiwi
-szpinak
-zielona herbata
  ______________________________

Jest najmniej słodki z wszystkich które tu widzicie, coś dla wielbicieli dobrych ale nie przytłaczającą słodkich smaków. Jedynym bardzo słodkim elementem jest tutaj bowiem tylko banan, kiwi daję nam słodki ale lekko kwaskowy smak. Jednak całość tworzy świetną alternatywę na szybki podwieczorek, nabitą witaminami.

banan- olbrzymia zawartość potasu, błonnika które daję nam uczucie sytości, ten owoc obniża także cholesterol
kiwi- obniża ciśnienie krwi, zapobiegają zakrzepom krwi
szpinak- potas, żelazo, magnez, ale po za nimi chroni przed miażdżycą i działa anty-nowotworowo
zielona herbata- tu można pisać dużo, obniża ciśnienie, hamuję rozwój bakterii w układzie pokarmowym, działa anty-nowotworowo, herbata także wspomaga odchudzanie, przyśpiesza metabolizm

KOKTAJL NR.2
-rabarbar
-maliny
-czernice
-porzeczki
-białko
-erytrol
_____________________________

Od razu po spróbowaniu go, stwierdziłam : zrobiłam płynne lody. WOW. Naprawdę smak zbliżony do mieszanki lodów truskawkowo-malinowych. Wszystko za sprawą mrożonych owoców plus dodatku białka.  Erytrol czyli odmiana cukru tylko różnicą jest to, że zawiera 0 kcal :)

rabarbar- dostarczyciel potasu, magnezu, żelaza i fosforu. A czy to warzywo czy owoc? Szczerze nie wiem
maliny- nie od dziś wiadomo, że są świetne na przeziębienia, znane są też z tego, że łagodzą ból miesiączkowy co pewnie większość z Was nie wie, pomagają też przy wzdęciach i biegunkach
czernice- uwielbiam ich smak jedząc solo, lekko kwaskowaty ale nadal bardzo słodki. Pomagają w stanach zapalnych układu moczowego i pokarmowego, pomagają też w lepszym widzeniu, gdyż wydzielają luteinę, Od siebie powiem, że musicie spróbować naleśników z czernicami (smak mistrz)
porzeczki- ogromna ilość wit,C aż do 4 razy więcej niż w pomarańczach

KOKTAJL NR.3
-pomarańcz
-gruszka
-erytrol
-jogurt naturalny
_______________________

Najlepszy w smaku jaki mi dziś wyszedł, smak bardzo słodki, mięsisty, bez żadnych kawałeczków jak ma to w przypadku koktajlu ze szpinakiem. Świetna alternatywa dla dzieci, dla osób które nie wyobrażają sobie dnia bez czegoś słodkiego.

pomarańcz- ogromna ilość beta karotenu i wit. C, oraz wody tak jak arbuz. Świetna na gorące dni. Ma działanie anty-nowotworowe, a także zawiera błonnik który jak wspomniałam wcześniej daję uczucie sytości.
gruszka- oprócz witamin, zawiera jod który wpływa na dobre funkcjonowanie tarczycy, a także boru który wspomaga koncentrację

KOKTAJL NR.4
-jabłko
-natka pietruszko
-ananas
-pomarańcz
__________________________

Zielony, ale pyszny. Jest z tych, że jeśli go zostawimy na dłużej w lodówce oddziela się i woda z niego spada na dół. Nawet wymieszanie nic nie daję, więc resztę musielibyśmy zjeść łyżeczką. Więc polecam pić go od razu po sporządzeniu. Jest słodki, a natka jest w nim w ogóle nie wyczuwalna.

jabłko- chroni przed zawałem, zaparciami, ułatwiają odchudzanie, i zawierają błonnik.
natka pietruszki- zawiera wit, A, C sole mineralne, łagodzi bóle miesiączkowe, ale także pomaga przy wzdęciach
ananas- ma także tysiące właściwości, ale główne to witaminy i błonnik, także jest świetny przy odchudzaniu, oczywiście też świeży nie z puszki.


Chętnie poznam Wasze przepisy na koktajle, wystarczy tak naprawdę  zmienić jeden składnik a już mamy całkiem inny smak, możemy kombinować na tysiące sposobów, mieszać warzywa z owocami. Jako płyn dodawać nie tylko wodę, ale także zieloną herbatę, jogurt naturalny, mleko czy mleko kokosowe czy jakiekolwiek jak migdałowe czy ryżowe. Smacznego przy Waszych przyszłych koktajlach :)


FACEBOOK
INSTAGRAM

10 komentarzy:

  1. Z zieloną herbatą chętnie wypróbuję, bo bardzo ją lubię. Tylko muszę banana wymienić na coś innego, bo jestem uczulona ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. domyślam się, że nie wszyscy wszystko mogą , ja np. mleka nie mogę. ALe łatwo to wszystko zastąpić :)

      Usuń
  2. Bardzo podobają mi się Twoje propozycję :) Ja czasem robię jednoskładnikowe, tj. banan + mleko czy truskawki + mleko. Bardzo fajny niedawno piłam szpinak+burak+truskawka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo, jak brak czasu a też są pyszne. tylko ja mleko bez laktozy lub roślinne :)

      Usuń
  3. Lubię koktajle bananowe. Niestety, mój blender już poczuł upływający czas i muszę się wstrzymać z robieniem koktajli :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetne są teraz te nowe co tylko się zakręca a potem całą butlę zabierasz ze sobą :)

      Usuń
  4. Ależ pyszności !!! Takie koktajle mogłabym pić codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. terbaik!!!
    ==============================================
    obat miom

    obat miom

    obat miom

    obat miom

    obat miom
    ==============================================

    OdpowiedzUsuń